chrissesmusikblobb

Alla inlägg den 24 november 2016

Av Christian Nordin - 24 november 2016 10:42

Ni har alla väntat på det, alla två läsare, väntat på vad jag tyckte om Lisas dag på Så mycket bättre.

Jag är ju inte direkt opartisk när det ommer till Lisas dag, jag har en relation till alla låtarna som spelades, jag kan dem utantill och jag älskar dem. Därför måste jag, med lite sorg i hjärtat, säga att de flesta tolkningana av Lisas låtar var rätt dåliga. Danys var väll lite svängig och Jinders var lite egen och tuff, men resten... Försökte dom ens att göra egna varianter på låtarna eller kände dom bara "äsch, vi gör låtarna helt som dom låtit innan, fast lite sämre."

Nog om låtarna.


Jag gillade att gå dyka ner i Lisas karriär och se hur det hela började och vad hon fick göra för att hamna på topp. Att hon helt refuserade debutskivan då hon inte fick göra den som hon ville imponerade på mig rejält, man ska stå upp för det man tror på och inte vika sig för någon, hatten av till Lisa. Det blev inte så mycket tårar under Lisas dag, och det var lite skönt, inte alla artister som ställer upp i programmet har en snyfthistoria och inte alla artister bryter ihop när dom får höra en cover av sin låt, det kändes lite proffsigare på något sätt. När artisterna bryter ihop av tolkningarna så kan jag inte låta bli att tänka att det är lite spelat, man ska liksom bryta ihop av tolkningarna, det är lite hela programiden, se bara på kameran som zoomar in på ögonen så fort en tår syns. Nä, Lisa kändes samlad, proffsig och lugn, det här var bara en till rolig grej för henne att göra, inte så gravallvarlig som vissa andra verkar tycka. Hon nedvärderade sig aldrig genom att säga "din tolkning var bättre än min" eller "det här är din låt nu" som vissa andra har sagt genom programmets historia, det visar på integritet och stolthet över sin musik. "Ja, det var en fin tolkning men den mäter sig inte med hur jag ville att låten skulle låta."


Nästa vecka är det Danys dag, fram med näsdukarna igen =)


Bye bye! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards