chrissesmusikblobb

Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Laleh - Kristaller

Av Christian Nordin - 7 november 2016 13:47

 

Så har då Laleh släppt ett till album och som alltid väntar man sig en mästerverk, och det får man något sånär. 


Som ett par gånger tidigare har Laleh delat upp skivan i två delar, en svensk och en engelsk. På vinylvarianten som jag äger är sida ett svensk och sida två engelsk. Ett bra sätt att dela upp den på tycker jag. 

Vad föredrar jag då? Jo, jag föredrar helt klart den svenska sidan, då jag tycker att låtarna är bättre på den sidan. Vi har hiten Bara få vara mig själv och Aldrig bli som förr, två låtar som jag gillar skarpt. 

Jag gillar budskapet i låtarna, att man ska få vara sig själv helt ut och att allt blir bättre med tiden. Det är låtar som inger hopp och jag blir glad och får energi av dem. Då mitt liv tagit lite av en usväng känns Aldrig bli som förr väldigt aktuell, den hjälper mig att se att hur jävligt det än blir så blir det ändå bara bättre, det är en tröst, så tack Laleh. 


Laleh låter lite mer känslosam och unik på den svenska sidan, den engelska sidan låter mer alldaglig, mer som amerikansk dussinpop, dock är låtarna inte dåliga men dom sätter sig inte på minnet som dom svenska låtarna gör, jag kan snabbt nynna på t ex Kristaller och Ge tillbaks det du tagit men jag vet knappt hur Bark less, wag more och Move on låter, lite synd, kanske skulle Laleh göra en skiva helt på svenska nästa gång. 


Hur står sig då skivan mot de tidigare släppen? Sådär, det är en bra skiva, som jag kommer att spela flera gånger framöver, men den står sig inte riktigt mot mastodontsläppen så som Sjung och Colors som var helt fenomenala, Kristaller glöms nog lätt bort i diskografin. 


Vad tycker du om Kristaller? skriv gärna en kommentar och berätta. 


Ha det bra! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Nordin - 24 november 2016 10:42


Ni har alla väntat på det, alla två läsare, väntat på vad jag tyckte om Lisas dag på Så mycket bättre. Jag är ju inte direkt opartisk när det ommer till Lisas dag, jag har en relation till alla låtarna som spelades, jag kan dem utantill och jag ...

Av Christian Nordin - 16 november 2016 08:07


  Jag måste starta det här inlägget med att säga att min vinylspelare har ballat ur totalt. Jag försökte att lyssna på den här skivan på spelaren men det svajade, sprakade och ändrade hastighet hela tiden, så något måste göras, det blir nog att sk...

Av Christian Nordin - 14 november 2016 10:01


  Hammerfall är lite av barndomsidoler för mig. Det började med att jag hörde höjdarskivan Legacy of kings, redan då var jag såld. Nu ska jag alltså skriva om det senaste släppet från göteborgarna.   Jag gillar det jag hör, det är heavy metal ...

Av Christian Nordin - 7 november 2016 11:21


Jag tänkte börja med att skriva ett inlägg om ett väldigt trevlig program som heter Så mycket bättre. Jag har följt det här programmet sedan starten och tycker att låtarna som framförs är för det mesta helt suveräna. Anledningen till att jag blev ...

Av Christian Nordin - 7 november 2016 11:01

Så, jag har haft ett gäng bloggar med temat musik förut. En del av dem har gått rätt så bra men jag har alltid fastnat och låst mig för mycket vilket har gjort att jag har tröttnat. Den här gången tänkte jag skriva rätt så allmänt om musik, som är et...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards