chrissesmusikblobb

Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Så mycket bättre

Av Christian Nordin - 7 november 2016 11:21

Jag tänkte börja med att skriva ett inlägg om ett väldigt trevlig program som heter Så mycket bättre. Jag har följt det här programmet sedan starten och tycker att låtarna som framförs är för det mesta helt suveräna. Anledningen till att jag blev lite extra förtjust den här säsången är att min stora idol Lisa Ekdahl är med. Denna skygga lilla blomma som knappt synts i mediabruset, hon har fått frågan många gånger tidigare och bestämde sig så för att ge programmet en chans. 


Lisas versioner skänker en sorts värme till lyssnaren, an blir glad, lugn och det känns som om allt kommer ordna sig. Jag kan knappt vänta tills dess att det är Lisas dag, då får jag kanske reda på mer om denna fantastiska artisten. Det sura med hennes dag är att hon inte kommer att sjunga. Låt oss bara hoppas att de andra deltagarna gör hennes låtar rättvisa och inte totalt slaktar dom. 


Vad tycker jag om dom andra i programmet då? Mja, dom är väll helt okej, jag skulle inte springa och köpa en skiva med någon av dem, kanske med Magnus Carlsson i så fall som kommer närmast vad jag faktiskt lyssnar på. Tommy Nillson är väll bra på sitt sätt och hans låtar ger en viss nostalgisk känsla men resten av gänget har jag knappt någon relation till.


Det har varit en mycket bra säsång hittils och jag gillade avsnittet där Freddie hyllades, jag har helt klart fått upp ögonen för hans musik och det var tråkigt att han inte fick vara med i programmet, mina tankar går till hans vänner och familj.



För att återkoppla lite till Lisa Ekdahl. Då det är en av mina stora idoler kommer bloggen att behandla henne rätt så mycket, jag kommer att skriva om nyinköpta Lisa-saker, jag kommer att prata om intervjuer jag läst och om konserter jag gått på. Hennes nya skiva, som släpps i Februari, kommer jag att skriva om, jag vet inte om det blir mycket till recension men jag kommer prata lite om den. Så, sätt er nu i soffan och kolla på programmet, som är något av det bättre som hänt täven. 


Ni kan förrästen lyssna på hennes nya svenska låtar på spotify nu. Mycket bra låtar i mitt tycke och jag ser fram emot skivsläppet enormt mycket. Skivan ska vara på svenska, vilket inte skett på 10 år. Jag säger Tjohoooo!


Ha det så bra så hörs vi.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian Nordin - 24 november 2016 10:42


Ni har alla väntat på det, alla två läsare, väntat på vad jag tyckte om Lisas dag på Så mycket bättre. Jag är ju inte direkt opartisk när det ommer till Lisas dag, jag har en relation till alla låtarna som spelades, jag kan dem utantill och jag ...

Av Christian Nordin - 16 november 2016 08:07


  Jag måste starta det här inlägget med att säga att min vinylspelare har ballat ur totalt. Jag försökte att lyssna på den här skivan på spelaren men det svajade, sprakade och ändrade hastighet hela tiden, så något måste göras, det blir nog att sk...

Av Christian Nordin - 14 november 2016 10:01


  Hammerfall är lite av barndomsidoler för mig. Det började med att jag hörde höjdarskivan Legacy of kings, redan då var jag såld. Nu ska jag alltså skriva om det senaste släppet från göteborgarna.   Jag gillar det jag hör, det är heavy metal ...

Av Christian Nordin - 7 november 2016 13:47


  Så har då Laleh släppt ett till album och som alltid väntar man sig en mästerverk, och det får man något sånär.    Som ett par gånger tidigare har Laleh delat upp skivan i två delar, en svensk och en engelsk. På vinylvarianten som jag äger ä...

Av Christian Nordin - 7 november 2016 11:01

Så, jag har haft ett gäng bloggar med temat musik förut. En del av dem har gått rätt så bra men jag har alltid fastnat och låst mig för mycket vilket har gjort att jag har tröttnat. Den här gången tänkte jag skriva rätt så allmänt om musik, som är et...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards